18 Mart 2011 Cuma

KERMESİMİZ!!!

Kazanım: 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.

Kazanım:7. İş birliği yaparak üretime dayalı, yeni fikirler geliştirir.

Ürettiklerimiz ünitesindeki iki kazanıma dayanarak okulumuzda sabahçı  5. sınıf şubeleri olarak bir kermes düzenledik.
Kermesimizde öğrencilerim önceden okudukları kitapları, cd'leri, yaptıkları takıları sattılar...
5-B sınıfından bir öğrenci de kermese olan ilgiyi daha da arttırmak için palyaço oldu...

Annelerin yaptıkları pasta ve börekleri sattılar...
Sınıf anneleri de satışlara yardım ettiler...
Kermesimize ilgi büyüktü...
Kısa sürede kermes ürünlerimiz tükendi...
Böylece öğrencilerim üretime katkıda bulunmuş oldular...
Üretime katkıda bulunmanın ne demek olduğunu yaşayarak öğrenmiş oldular. Eğlenceli bir gündü. Emeği geçen bütün velilerime teşekkürler...

13 Mart 2011 Pazar

EN TEMİZ SINIF ÖDÜLÜMÜZ-TİYATRO!

Okulumuz sınıfları içinde OCAK AYI İÇİNDE EN TEMİZ SINIF seçildik.
Bunun ödülü bir piknik ya da tiyatroydu. Biz tiyatroya gitmeyi tercih ettik.
İzmir Sanat Merkezi'nde sergilenen "RÜZGAR GÜLÜ"ne izledik sınıfça...

Tiyatroya giderken yolda çok eğlendik...
Güzelce yerlerimizi aldık...
Oyunun başlamasını bekledik...
Tiyatroyu sessizce izledik...
Konusu küresel ısınmaydı...
Oyuncularla da fotoğraf çektirme imkanımız oldu...

3 Mart 2011 Perşembe

YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK (DENEYLER)

Kazanım: 1.1. Basit bir elektrik devresindeki ampulün parlaklığını nasıl değiştirebileceği hakkında tahminlerde bulunur.
Kazanım: 1.3. Bir ampulün parlaklığını etkileyen değişkenleri listeler, belirler.
Kazanım: 1.6. Devrede pil sayısı aynı kalırken, ampul sayısının artması veya azalması ile ampullerin parlaklığının nasıl değiştiğini ifade eder.
Kazanım: 2.1. Basit bir elektrik devresindeki pil, ampul, bağlantı kablosu ve anahtası sembolik olarak gösterir.

Ünitemize geçtiğimizde öğrencilerimi sıra numarasına göre gruplara ayırdım.
Deneyleri dağıttım.
Belli bir süre verdim.
Düzenekleri hazır olan öğrencilerim deneylerini gösterdiler bize...

Elektrik devresindeki elemanlar: pil, ampul, bağlantı kabloları...

Hasan, Aleyna ve Melda deneylerini anlatarak yaptılar...

Ampulün parlaklığına pil sayısının etkisini gösteren devre örneği...

Ecem tek başına bir devre hazırladı...
Zümrüt, Ahmet ve Uğur deneylerini yaptılar...
Ahmet ayrıca bir pervaneye güç vererek çalıştırdı...
Ömer ve Atakan deneylerini yaptılar...
Tuğba bize bir ampulün duya ihtiyaç duymadan da çalışabileceğini gösterdi bize...
Yakup düzeneğini gösterdi bize...
Baha bize pil sayısı arttıkça ampulün parlaklığının nasıl olduğunu gösterdi bize...

Alper, Gözde ve Nazım kurdukları düzenekleri gösterdiler bize...
Anahtarın fonksiyonunu gösteren bir düzenek hazırladılar bize...